keskiviikko 10. syyskuuta 2014

Virkattu tiskirätti

Tämä voi olla pieni uutinen muille, mutta suuri askel minulle: olen virkannut ensimmäisen tiskirättini! Vähän jälkijunassa tullaan, muillahan lukuisista blogipostauksista päätellen kodit jo pursuaa näitä kauniita itsetehtyjä tiskirättejä ;) Miten onkin näin kiva ja helppo työ jäänyt minulta vain suunnitelman tasolle näin pitkäksi aikaa? Kuten kuvasta näkyy, tämä meni osaksi synttärilahjaa, mutta itsellenikin haluan näitä lisää. Yhden ihanan rätin olen saanut ystävältäni ja kovin olen siitä tykännyt.


Lankana käytin Novitan Bambua ja mallina sitä ystävältäni lahjaksi saatua tiskirättiä, jonka ohje on alunperin Prinsessajuttu-blogista.


Tein tässä nuo kolme kerrosta *3 pylvästä, 3 ketjusilmukkaa* toisiinsa nähden lomittain, mutta eroa ei kyllä juurikaan huomaa. Varsinkin, kun nuo reikäkerrokset jopa silittämisen jälkeen näyttävät olevan ihan vinksin vonksin muutenkin. Lisäksi jätin nirkkoreunan pois ja huolittelin reunan yksinkertaisesti kiinteillä silmukoilla.

 <a href="http://www.bloglovin.com/blog/12770721/?claim=qrf5373bfry">Follow my blog with Bloglovin</a>

2 kommenttia:

  1. Hieno rätti! Mä olen hankkinut langat jo aikoja sitten, mutta en ole saanut yhtään rättiä vielä aikaiseksi..

    VastaaPoista
  2. Kiitos! Minullakin tämä lanka odotti aika pitkään tuolla kopassa. Sitten lopulta, kun oli pari päivää aikaa keksiä synttärilahja, se motivoi tarttumaan koukkuun :)

    VastaaPoista